تبلیغات
دانلود کلیپ نظامی+ مجله نیروهای مسلح ایران وجهان - نیروهای هوایی خلق کره
دانلود کلیپ نظامی+ مجله نیروهای مسلح ایران وجهان
اطلاعات فیلم نظامی و تصاویر زیبااز تجهیزات نظامی ایران وجهان

اشتراک و ارسال مطلب به:

نیروی هوایی ارتش خلق كرهKPFA




نیروی هوایی ارتش خلق كره یا ‌KPAF (Korean People's Army Air Force) دومین نیروی بزرگ از لحاظ تعداد پرسنل در ارتش خلق كره شمالی می باشد.تعداد پرسنل این نیرو چیزی بالغ بر 110000 نفر براورد می شود.و تعداد هواپیماهای این نیرو نیز در حدود 1600 تا 1700 فروند از انواع گوناگون تخمین زده شده است.كه بیشتر انها هواپیماهای ساخت اتحاد جماهیر شوروی و تعدادی نیز ساخت جمهوری خلق چین میباشند.وظیفه اصلی ‌KPFA دفاع از حریم هوایی كشور كره شمالی در برار تجاوز و تهدیدات دشمن می باشد.


تاریخچه


تاریخ تشكیل KPAF بر میگردد به زمانیكه ارتش خلق كره تشكیل و سپس در تاریخ 20 اگوست سال 1947 KPAF نیز بعنوان شاخه هوایی ارتش خلق كره اعلام موجودیت نمود. کیم ایل سونگ پایگاههای نیروی هوایی را در شهرهای پیونگ یانگ،Sinuiju و برخی شهرهای دیگر به محض ازاد سازی كشور كره ایجاد نمود و در سال 1945 همه ان پایگاههای هوایی را تحت عنوان نیروی هوایی با یكدیگر ادغام نمود. همچنین كره شمالی در سالهای 91-1990 چهار پایگاه هوایی جدید را در نزدیكی مرز مشترك دو كره ایجاد نموده است.


KPAF از همان ابتدای تشكیلش تاكتیكهای مورد استفاده در نیروی هوایی ارتش اتحاد جماهیر شوروی را در نبرد هایش بكار می برد بخصوص در زمانیكه درگیری با نیروهای سازمان ملل را تجربه می نمود.

بر اساس تجربیاتی كه كره شمالی در خلال جنگ كره و بمبارانهای شدید مواضعش توسط بمب افكنهای نیروهای سازمان ملل كسب نمود امروزه هدف اساسی و تاكتیك اصلی KPAF بر دفاع همه جانبه از حریم هوایی ان كشور با تكیه بر هواپیماهای جنگنده و موشكهای سطح به هوا(sam) و توپهای ضد هوایی (aaa) تعیین گشته است.
با توجه به پیر و كهنه بودن اكثر هواپیماهای ساخت اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین متعلق به KPAF و نزدیك بودن سن بازنشستگی بسیاری از انها هدف اصلی نیروی هوایی در سالهای اخیر تنها به پشتیبانی از نیروهای زمینی و همچنین تهدید همسایه جنوبی به حملات به مناطق شهری و حمله به اهداف نظامی تغییر یافته است و بیش از این نیز انتظاری از ان نمی رود.

از این طریق كره شمالی با استفاده از تهدیدات همیشگی به حملات نیروی هوایی اش به مناطق مسكونی و مراكز نظامی همسایه جنوبی اش سعی در حفظ توازان قوا با كره جنوبی می نماید همانند همان استفاده ای كه از تهدید بوسیله موشک های بالستیكش می كند و خلا ناشی از وجود تكلونو‍ژی مدرن در ارتشش را با استفاده از این تهدید ها پر می نماید.

و این تهدیدات با انتقال 120 فروند هواگرد شامل هواپیماهای جنگنده و بمب افكن و هواپیمای ترابری به منطقه مرزی دو كره در سالهای اخیر شكلی جدی تر یافته اند در حالیكه تا بیش از این نیز كره شمالی حدود 440 فروند از انواع هواپیماهای نظامی را در ان منطقه مستقر نموده بود.
و با در نظر دكترین نظامی كره شمالی در تولید انبوه و ذخیره مقادیر زیادی از سلاحهای شیمیایی و میكروبی توسط این كشور و همچنین داشتن سلاح اتمی این حجم از نقل و انتقال نیرو میتواند بسیار در خور توجه قرار گیرد.






پرسنل و اموزش

تعداد پرسنل در حال خدمت در KPAF حدود 110000 نفر تخمین زده شده است كه این تعداد نیرو از نیروهای داوطلب،نیروهای وظیفه و همچنین سایر نظامیانی كه از سایر یگانهای ارتش خلق كره به نیروی هوایی فرستاده شده اند تشكیل شده است.


افسران و كارمندان نیروی هوایی ارتش كره شمالی معمولا بین 20 تا 30 سال سن داردند و حقوق ماهیانه انان بر اساس درجه نظامی و همچنین محل خدمت انان تعیین می گردد. حقوق خلبانان نیز بر اساس ساعات پرواز انان و نیز شرایط پروازی انان در هوای نا مساعد و یا پرواز در شب یا روز متفاوت می باشد.و علیرغم رخ دادن بحران غذا و قحطی در كره شمالی در اوایل دهه نود،خلبانان نیروی هوایی ارتش با وجود اینكه مقرری كامل خود را دریافت نمی نمودند اما همچنان بهترین جیره غذایی را در میان واحدهای مختلف ارتش كره شمالی دریافت می كردند.


غذای خلبانان ارتش كره شمالی در سال 2000 شامل 850 واحد كالری در هر روز بوده است و این مقدار كالری در زمان انجام تمرینات پروازی به 950 واحد در روز افزایش میابد.همچنین انان در تعطیلات ملی نیز یك جیره غذای اضافی كه شامل گندم سیاه و مقداری گوشت گاو می باشد دریافت می كنند.مصرف الكل و سیگار برای خلبانان ممنوع بوده و خاطیان به شدت تنبیه می گردند.همچنین خلبانان و خانواده شان از مزایی همچون داشتن اتوموبیل ، شخصی، تلویزیون،یخچال و سایر امكانات رفاهی مناسب برخوردارند.








از سال 1978 تا 1995 ژنرال Jo Myong-rok فرماندهی نیروی هوایی ارتش خلق كره یا KPAF بر عهده داشته است كه وی در سال 1995 با ترفیع درجه از این سمت كنار رفت و بجای او سرهنگ Oh Gum-chol به فرماندهی ‌KPFA گمارده شد.

ساعات پرواز سالیانه خلبانان كره شمالی از مواردی است كه در مقدار ان ابهام زیادی وجود دارد.البته بنظر میرسد تمرینات خلبانان نیروی هوایی نیز همانند تمرینات سایر یگانهای ارتش كره شمالی بسیار سخت و شدید باشد اما منابع بسیاری نیز در این مورد موجود هستند كه حاكی از ان هستند كه ساعات پرواز سالیانه برای خلبانان در سالهای اخیر از كم به خیلی كم در حال كاهش است و این فقط به دلیل فرسوده بودن جنگنده های انان می باشد كه از پس تمرینات سخت و دشوار سالیانه بر نمی ایند.

ساعات پرواز سالیانه خلبانان هر ارتش معیار بسیار مهمی می تواند باشد برای تخمین زدن میزان امادگی و چالاكی نیروی هوایی ان ارتش و همچنین میزان و توانایی پاسخگویی انان به حملات دشمنان خارجی.

اكثر منابع خارجی ساعات پرواز سالیانه خلبانان كره شمالی را تنها بین 7 تا 25 ساعت برای هر خلبان ذكر كرده اند كه این میزان ساعت پرواز تقریبا برابر است با ساعات پرواز خلبانان اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990.قابل ذكر است كه خلبانان جنگنده های ناتو هر كدام در طول سال حداقل 150 ساعت پرواز با جنگنده هایشان انجام می دهند.








مشخصات


تاریخ تاسیس : 1947 اگوست 20

کشور : کره شمالی
بخشی از : وزارت دفاع کره شمالی
سالروز تاسیس : 20 اگوست
جنگ ها: جنگ کره و جنگ ویتنام
فرمانده : اوه جوم-چول

تجهیزات


بمب افکن : Harbin H-5 · Ilyushin Il-28

آموزشی : L-39 · MIG-15 · Nanchang CJ-6
ترابری : IL-76 · AN-24 · AN-2
جنگنده : Shenyang F-6 · MIG-21 · MIG-23 · MIG-29 . Chengdu F-7B · Shenyang F-5
تهاجمی : SU-7 · SU-17 · Nanchang Q-5 · SU-25
● منابع :نویسنده: میلیتاری پارسیhexman

آخرین مطالب
صفحات جانبی

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ